< Stomatologie

PROFILAXIA - Prevenirea de azi, sanatatea de maine!

Cuprinde toate mijloacele si tehnicile utilizate, pentru a preveni si stopa aparitia cariei si evolutia acesteia, cat si a bolii parodontale.

Este cea mai ieftina si simpla metoda de tratament, se efectueaza acasa, de fiecare dintre noi, zilnic de minim doua ori pe zi, prin periaj,folosirea atei dentare si folosirea apei de gura. Periodic, sau când observăm ceva în neregulă, este necesară vizita la medicul dentist, pentru igienizarea profesională. Controlul periodic și igienizarea minuțioasă mențin sănătatea dinților și gingiilor. Aceste controale periodice sunt foarte importante pt. sanatatea cavitatii bucale, deoarece sunt multe afectiuni orale, care evolueaza fara dureri si pacientul nu isi da seama, decat in momentul stabilirii bolii. Cu cat o afectiune este descoperita mai din timp, cu atat este mai usor de tratat.

O sedinta de profilaxie, cuprinde un set de operatiuni ce are ca scop indepartarea placii bacteriene si de tartru acumulate si prevenirea depunerii acesteia. Igiena orala este cea mai importanta metoda de profilaxie. Placa dentara, se acumuleaza pe suprafata dintilor dupa fiecare masa, daca nu este indepartata, prin periaj activ, aceasta se va fixa, transformandu-se in tartru dentar.

Tartrul este un depozit mineral-organic ce aderă la suprafața dentară, la lucrări protetice sau la aparate ortodontice, fiind produs de mineralizarea plăcii bacteriene. Acumularea depozitelor de tartu, va duce in timp la gingivită (inflamația gingiei), tradusă prin sângerare și durere, apoi la retracție gingivală si boala parodontală, chiar tumori, iar in final la mobilitatea și pierderea dinților.

... >

Fluorizarea - se face dupa ce se îndepartează riguros placa dentară microbiană, prin aplicare de paste, geluri sau lacuri speciale, cu un conținut ridicat de fluor. Fluorizarea crește rezistența dinților la atacul acid al bacteriilor prezente în cavitatea orala. În acelasi timp, tratează cariile incipiente precum și sensibilitatea dentară.

Periajul profesional - completează detartrajul, îndepărtând resturile de placă dentară și tartru. Se realizează cu paste abrazive de diferite granulații și instrumentar rotativ, utilizat la turații scăzute.

Prophy-jet-ul - utilizează un dipozitiv ce conține apă și particule de bicarbonat de sodiu care curăță și netezesc suprafețele dentare. Acesta se utilizează la finalul periajului dentar, după efectuarea detartrajului, îndepărtând eficient petele si depunerile de placă bacteriană, situate în zone greu accesibile.

Sigilarea santurilor si fosetelor - prin aceasta metoda preintampina stagnarea microbilor si a placii dentare in santurile si fosetele molarilor si premolarilor prevenind astfel aparitia cariilor la acest nivel. Santurile si fosetele sunt un loc predilect in care placa se poate forma si acumula deoarece sunt dificil de igienizat. Sigilarea presupune aplicarea unor materiale compozite fluide in interiorul santurilor si fosetelor care dupa intarire vor „inchide” aceste spatii.

Este o metoda eficienta de profilaxie deoarece previne evolutia cariilor si aparitia complicatiilor. Cariile mici sunt mai usor si mai ieftin de tratat. Odata ce apar complicatiile datorate evolutiei cariilor, tratamentul este atat mai complicat cat si mult mai scump.

Detartrajul - reprezinta procesul de indepartare a tartrului si placii dentare, folosind instrumente sau aparate specifice de detartraj. Acesta este principalul cauzator al gingivitei si cariei dentare. Este foarte important sa se indeparteze atat tartrul supragingival, cat si cel subgingival. Aparatele de detartraj ultrasonice, asigura o curatare foarte eficienta a tartrului si placii dentare.

Clinica Stomatologica ALKATERRA DENTAL

Sf. Vineri, nr. 50, Cod 110022, Pitesti - Arges - ROMANIA

Clinica : 0348 444 100

Laborator Tehnica Dentara : 0348 444 300

E-mail: alkaterradental@gmail.com

Fa-ti o programare la clinica noastra!

Se trimite formularul...

Serverul a întâmpinat o eroare.

Mesaj primit.