Ca si in alte ramuri ale medicinei, si medicina dentara este plina de mituri. Datorita intelegerii gresite a acestui domeniu, recomandarea este sa apelati la medicul dentist de fiecare data cand aveti dubii si vreti sa aflati adevarul in ceea ce priveste vreun aspect din lumea medicinei dentare.

Tratamentul de canal poate provoca boli sau infectii.

Fals - In momentul in care dintele unei persoane este sever infectat, tratamentul de canal indeparteaza sursa de infectie.

Maselele de minte se scot.

Fals - Orice dinte se scoate doar daca nu mai poate fi tratat, adica, de cele mai multe ori, daca are o infectie prea mare. Exista si anumite situatii în care medicul ortodont indica extractia maselelor de minte, în cadrul tratamentului cu aparatul dentar.

Femeile însarcinate nu au voie la stomatolog.

Fals - Din contra, femeile însarcinate trebuie sa mearga la un control stomatologic. Orice posibila infectie trebuie prevenita.

Radiografiile ne iradiaza si au efect daunator.

Fals - Radiografiile dentare nu ne afecteaza, nici macar pe copii.

Extractia dentara este foarte dureroasa.

Fals - Înainte de orice extractie, se face anestezie. Nu va exista durere.

Daca nu ma doare nimic, înseamna ca SIGUR am dintii sanatosi.

Fals - Multe probleme grave – o carie profunda, o infectie la vârful radacinii sau o infectie la nivelul gingiei – pot fi “mascate” prin absen?a durerii. Controlul stomatologic este singura metoda care determina starea sanata?ii din?ilor.

Atunci când se “umfla” un dinte, este obligatoriu sa luam antibiotic.

Fals - Nu luati antibiotic fara recomandarea medicului!

Aspirina, tinuta în dreptul dintelui care doare, are un efect bun.

Fals - Aspirina tinuta pe dintele respectiv nu va calma sau diminua durerea, însa poate sa afecteze gingia.

Un dinte sanatos TREBUIE sa fie alb.

Fals - Nu orice pata de pe dinte este carie. Exista dinti cu defecte de smalt, de culoare gri, care nu trebuie tratate. Acestea nu sunt carii.

Detartrajul dentar provoaca degradarea smaltului.

Fals - Detartrajul cu ultrasunete nu poate afecta smaltul, ci doar îndeparteaza coloratiile si depozitul de tartru. Singurul efect negativ este afectarea pulpara, în cazul în care nu este folosita racirea cu apa.

În urma detartrajului dentar apar spatii între dinti.

Fals - Spatiile dintre dinti apar din cauza tartrului care se formeaza între dinti, înspre gingie. Pe masura ce tartrul se acumuleaza, va îndeparta gingia de pe dinte. Cu cât este mai mult tartru, cu atât gingia este mai retrasa, iar implantarea dintelui în os este compromisa. Daca se îndeparteaza tartrul, ramâne un spatiu gol care va fi acoperit de gingie, asa cum erau dintii la început, înainte de acumularea tartrului.

Daca am hipertensiune, diabet sau probleme cu inima, nu pot sa fac anestezie.

Fals - Spre deosebire de trecut, în ziua de azi exista anestezice speciale pentru aceste situatii. Pacientul este în siguranta, indiferent de manopera stomatologica.

Scoaterea nervului dentar este o manopera foarte dureroasa.

Fals - Aceasta manopera stomatologica începe obligatoriu cu anestezia. Pacientul nu va simti nimic în timp ce i se scoate nervul.

Albirea dentara distruge dintii.

Fals - Albirea dentara, realizata corect, în cabinet, nu acasa, nu va afecta dintii.

Mituri despre tratamentele dentare

< Despre noi