Ingrijirea dintilor in timpul sarcinii

Mentineti o igiena bucala corecta pentru a preveni gingivita si cariile în timpul sarcinii.

Ce afectiuni stomatologice pot sa apara în timpul sarcinii?

- Gingivita (inflamarea gingiilor). Aceasta afectiune apare datorita dereglarilor hormonale si a scaderii imunitatii organismului din timpul sarcinii. Gingia este marita de volum, sângereaza usor si uneori dintii pot avea o usoara mobilitate. Gingivita din timpul sarcinii este cel mai bine evidentiata în ultimul trimestru. În lipsa unei igiene corecte, gingia se poate suprainfecta, devenind dureroasa si purulenta.

- Cariile. Incidenta cariilor poate fi crescuta în timpul sarcinii din cauza consumului mai crescut de dulciuri, evitarii spalarii pe dinti din cauza sângerarii dintilor, ph-ului acid în urma varsaturilor.

Indicatii în timpul sarcinii

-  Preventia este foarte importanta. Mergeti la un control stomatologic imediat ce ati aflat de sarcina sau în momentul in care o planuiti.Mentineti o igiena bucala corecta!

-  Folositi periute de dinti de consistenta moale sau medie, spalati-va pe dinti de cel putin doua ori pe zi (dimineata si seara).

-  Alegeti o pasta de dinti, apa de gura  cu efect bacteriostatic (cu fluor, clorhexidina).

-  Curatati spatiile dintre dinti cu o ata dentara.

-  Folositi guma de mestecat fara zahar sau clatiti-va gura cu apa, când nu aveti posibilitatea sa va spalati pe dinti dupa masa.

< Estetica Dentara