Multi dintre noi au trecut prin experienta neplacuta a unei dureri de dinti. Durerea dentara apare in momentul in care pulpa dintelui este expusa sau umflata. Durerea dentara este o urgenta stomatologica si poate sa ascunda diverse afectiuni care se pot complica. Amânarea unui tratament pune în mare pericol dintele respectiv si îngreuneaza tratamentul dentar. Pentru usurarea disconmfortului este foarte imporatant sa mergeti la medicul dentist, astfel incat acesta sa descopere cauza si sa aplice tratamentul corespunzator. Fiecare dintre noi percepem durerea intr-un mod diferit.

Exista multe feluri in care poate fi descrisa o durere dentara:

- durerile dintr-o infectie a sinusului maxilar sunt deseori resimtite la nivelul dintilor superior.

- durerea data de o infectie dentara la vârful radacinii (granulom), apare când mâncam pe dintele respectiv. Uneori poate fi prezenta o durere difuza pe partea cu dintele.

- prezenta unui abces dentar.

- prezenta unei carii dentare, care ataca progresiv smaltul dentina si inainteaza in straturile dintelui.

- boli gingivale, care sunt cauzate de placa bacteriana. Aceasta se manifesta prin retragerea gingiei si umflarea acesteia.

- aparitia molarilor de minte. Acestea provoaca dureri care adesea sunt confundate cu durerile maselelor vecine.

- bruxismul, durerea este prezenta la nivelul urechilor, mai ales dimineata. Deschiderea gurii este îngreunata, dureroasa si poate fi însotita de dureri de cap.

- dintii sensibili devin durerosi in contactul cu alimentele reci sau dulci. Pot fi durerosi la periajul dentar. Durerea este fosarte scurta si simtim o întepatura în dreptul dintelui, apropiata de gingie.

- in momentul în care este afectat nervul dintelui durerea devine acuta. Apare spontan mai ales noaptea si tine de la câteva minute pâna la câteva ore. Treptat nu mai cedeaza nici la antiinflamatoare.

- alte probleme de sanatate: sinuzita, afectiuni ale urechii, etc.

Durerea Dentara

< Despre noi